Wart ponad
14 mln zł projekt WZROST, realizowany od 2010 r. przez UMK, jest już na finiszu. 29 kwietnia na Wydziale Matematyki i
Informatyki zostanie podsumowane jedno z
jego ostatnich działań, poświęcone wykorzystaniu nowoczesnych technologii w
pracy dydaktycznej nauczyciela akademickiego.
Projekt WZROST (jego pełna
nazwa to "Wzmocnienie potencjału dydaktycznego UMK w Toruniu w
dziedzinach matematyczno-przyrodniczych") przygotowały i wspólnie prowadzą cztery wydziały: Chemii,
Fizyki, Astronomii i Informatyki Stosowanej, Matematyki i Informatyki oraz
Biologii i Ochrony Środowiska. Jego celem jest poprawa potencjału naukowego UMK
w budowie nowoczesnej oferty edukacyjnej w dziedzinach
matematyczno-przyrodniczych.
Beneficjentami projektu są
pracownicy naukowo-dydaktyczni, doktoranci oraz absolwenci studiów
rozpoczynający pracę naukową, którzy będą tę ofertę edukacyjną realizować.
W
ramach projektu WZROST realizowanych było osiem zadań:
·
Interdyscyplinarne
Studia Toruń Doktoranckie Matematyczno-Przyrodnicze
·
Nowa
specjalność na kierunku chemia II stopnia – studia anglojęzyczne
·
Nowa
specjalność na kierunku matematyka II stopnia – zastosowania matematyki w
ekonomii i finansach
·
Uczelniany
system szkoleń i kursów z nowoczesnych metod nauczania
·
Wdrożenie
nowych metod nauczania na kierunku informatyka – studia Toruń niestacjonarne
·
Rozwój
współpracy naukowej na kierunkach matematyczno-przyrodniczych
·
Działania
wspierające wykorzystanie oferty dydaktycznej przez studentów niepełnosprawnych
·
Rozszerzenie
oferty zajęć oferowanych w języku angielskim na wydziałach ścisłych
29 kwietnia o godz. 10:15 w Sali Konferencyjnej WMiI UMK (ul. Chopina 12/18) rozpocznie się
seminarium „Wzmacnianie potencjału dydaktycznego UMK: wykorzystanie
nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych”.
Podczas seminarium
zaprezentowane zostaną autorskie
materiały wykładowców UMK stworzone w trakcie kursów realizowanych w
projekcie WZROST - Nowoczesne Metody Nauczania. Były one poświęcone takim zagadnieniom jak: tworzenie multimedialnych
prezentacji komputerowych i kursów e-learningowych na platformie Moodle,
wykorzystanie telewizji internetowej w dydaktyce, praca z dokumentami
tekstowymi, arkuszami kalkulacyjnymi i bazami danych, a także aspekty prawne
tego typu działań.
Odbyły się również szkolenia
specjalistyczne m.in. z pracy z grafiką cyfrową, animacjami komputerowymi czy z
zakresu chemii obliczeniowej i modelowania molekularnego.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz